Het familiebezoek - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu Het familiebezoek - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

Het familiebezoek

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

12 Februari 2010 | Oostenrijk, Hippach

Zo, de familiebezoek is voorlopig even geweest en dus heb ik even tijd gevonden om een nieuw verhaaltje te schrijven.

Eerst kwamen Ruud, Tineke, Max en Mirte voor een snel weekje op vakantie. Twee dagen later kwamen ook Cor en Margiet bij hetzelfde hotel, de Zillertaler Weinstadl, aan. Die eerste week waren er dus 6 familieleden van mij hier op loopafstand in Hippach.

Max heeft de hele week bij ons op skiles gezeten en nadat hij de pizzapunt (om te kunnen remmen op ski's) had geleerd mocht hij voor het eerst achter juf Daniela aan de 'echte' pistes op. Omdat het zo'n rustige week was, zat Max maximaal met 2 andere kinderen in de groep op de pistes. Een enkele keer kreeg hij zelfs privéles van Daniela. Donderdag deed Max mee met de skiwedstrijd en behaalde daarbij de tweede plaats.

Mirte was 5 ochtenden bij de skischool in de opvang. Ze zat daar vlakbij de oefenpiste voor kinderen, waar Max de eerste dagen bezig was met zijn lessen. Mirte kreeg bijna elke dag een andere lerares, ook omdat de opvang bij onze skischool niet regelmatig gebruikt wordt en er geen echt personeel voor is, zeker niet in de rustigere weken. Deze maand heb ik namelijk nieuwe skileraressen gezien die zich voornamelijk bezig houden met de opvang van de allerkleinsten.

De ochtenden konden mijn ouders en Tineke en Ruud dus vrij skiën, een enkele keer kon ik met ze mee gaan. 's Middags werd de oppas op Mirte afgewisseld tussen mijn ouders en Tineke en Ruud. Zodoende kon ik met Ruud en Tineke de hele toer naar de Eggalm maken op hun laatste vakantiedag.

De eerste week was voorbij gevlogen en de familie Bakker was al snel weer terug in Nederland. Daarna bleven mijn ouders nog ruim 1 week langer. Volgens mij hebben ze zich wel weer vermaakt, vele pistenkilometers gemaakt met als afsluiter de XXL én de Hoogtemetervreter ronde achter elkaar. Daar hoef ik waarschijnlijk niet aan toe te voegen dat het toen geweldig mooi weer was. Nu we toch over het weer zijn begonnen, in Februari hebben we eindelijk een paar keer grotere hoeveelheden sneeuw gehad. Daarbij is het nu al tijden koud, dus de afgelopen week bleven de pistes de hele dag in topconditie. Volgende week wordt het nog steeds koud verwacht met weinig neerslag.

En zoals dit jaar een beetje een trend is geworden even een cliffhanger : Ik heb een nieuw snowboard gekocht afgelopen weekend. Daarover later meer, want ik heb ook nog geen foto's van mijn nieuwe monster.

Wederom de link naar de foto-site:

http://margretenmarco.mijnalbums.nl/

Kijk in de map Oostenrijk.

Servus!

  • 12 Februari 2010 - 20:46

    Margriet En Cor:

    Hoi Marco,
    Na een sneeuwrijke reis door Duitsland zijn wij na 16 uur weer terug op Texel. Wij hebben weer heel erg genoten van onze vakantie in Hippach. Alle soorten weer meegemaakt,genoten van het skien,en van de prachtige vergezichten vanaf de toppen van de bergen. De pistes waren prima verzorgd en vooral de langere tochten vonden wij prachtig. Ook was het gezellig om met jou een tostie te eten onder de middag in de Ijsberg hut. Het was echt een vakantie om te onthouden. De gezelligheid van de Zillertallers en natuurlijk de aanwezigheid van Tineke,Ruud,Max en Mirte was heel erg leuk. Nog Veel plezier met je nieuwe board toegewenst, en de groeten van MAPA.

  • 12 Februari 2010 - 21:39

    Corry Z.:

    Hoi marco,
    Nou je vermaakt je wel weer goed geloof ik, met al die familie bezoekjes.
    Wij zijn de laatste week van januari in La Villa geweest(Alta Badia- bij de Sella ronde)en het was daar ook behoorlijk koud. De heenreis ging voorspoedig, binnen 12 uur zaten we aan de pasta, en terug ging het ook niet zo snel, zoals M&C netjes schrijft "sneeuwrijk".
    Is het rustiger door de crisis op de piste? In Italie had ik die indruk niet.
    Komende weken zal het wel weer drukker worden denk, met de vakantie's in aantocht.
    Marco nog veel plezier, groetjes van Corry

  • 26 Februari 2010 - 18:03

    Margret:

    met me telefoon een berichtje geplaats,ik snap het ook niet

  • 26 Februari 2010 - 21:07

    Spuit 11:

    Nieuwigheidje denk

  • 07 Maart 2010 - 08:23

    Ameranda :

    nog even dan ben je weer thuis dan zit het er weer op voor dezen winter het is hier nu mooi weer maar wel koud ik weet niet zo veel nieuws dat hoor je wel van margret tot 25 maart

  • 07 Maart 2010 - 17:07

    Margret:

    groeten uit Marokko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hippach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Here comes the sun

12 Februari 2010

Het familiebezoek

31 Januari 2010

Visite, Visite, Visite

09 Januari 2010

En toen was er rust… of toch niet?

19 December 2009

Sau Kalt!!!
Margret en Marco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 34136

Voorgaande reizen:

15 December 2008 - 20 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: