En toen was er rust… of toch niet? - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu En toen was er rust… of toch niet? - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

En toen was er rust… of toch niet?

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

09 Januari 2010 | Oostenrijk, Hippach

Zo, het heeft even geduurd maar bij deze laat ik dan eindelijk weer eens iets van me horen. En tegelijkertijd wil ik iedereen bij deze alsnog (of wederom) een gezond 2010 wensen.

De weken vliegen hier als vanouds voorbij. Voor mijn winterseizoen begon dacht ik dat ik veel vrije tijd over zou houden omdat Margret in Nederland zou blijven. Nu vrees ik dat ik een groot deel van mijn dvd’s en leeswaren in April ongebruikt weer mee terug naar Nederland zal nemen. Zo is het trouwens altijd aan het begin van het seizoen; je bent nog druk bezig met het regelen van al je spullen die je voor je werk nodig hebt, je wilt en moet je eigen niveau snowboarden op peil zien te krijgen, daarnaast zijn er vele nieuwe collega’s die je leert kennen of collega’s die je na een jaar weer ziet, je kent nog niet alle teksten van de apres ski muziek in de Yeti Bar uit je hoofd, dit seizoen kwam daarbij nog het 5-daagse bezoek van Margret tijdens oud en nieuw, om nog maar te zwijgen over de werkdruk want de eerste 3 weken zijn samen met de maand februari het echte hoogseizoen. Maar zoals de titel al aangaf; de rust is al langzaam teruggekomen en na dit weekend zal het nog rustiger zijn. Dus komt het misschien nog goed met mijn dvd’s…

Met de snowboardlessen hadden we het vooral in de week voor de kerstdagen een beetje hectisch. In deze week had alleen Nederland vakantie en was ik samen met Astrid de enige vaste snowboardleraar. Gelukkig kregen we hulp van David die vorig jaar in de shop werkte en toen ook al af en toe als snowboardleraar bijsprong. Ook Josef Fankhauser junior, ook wel Joe genoemd hielp mee met de snowboardlessen. De laatste twee weken hadden we een groot team snowboardleraren. Wesley is een nieuwe Nederlandse leraar die afgelopen herfst zijn anwärter gehaald heeft. Xavier is een nieuwe Belgische snowboardleraar die via onze skischool zijn anwärter gehaald heeft. Zowel Wesley en Xavier zijn er het hele seizoen, maar Xavier is meer een hulp tijdens drukke periodes. Hij werkt namelijk ook als DJ in Disco Treff en werkt normaal gesproken maar 3 of 4 dagen per week bij de skischool. Daarnaast was Tjeu er de afgelopen weken ook weer. Deze Oostenrijker komt al 7 jaar in de vakantieperioden bij de skischool helpen. Verder waren de Oostenrijkers Rupert en Andy ook weer aanwezig. Beide hebben deze zomer hun duaal anwärter gehaald, wat betekent dat ze zowel snowboard- als skiles kunnen geven. Vorig seizoen hadden ze beide nog geen opleiding gehad en heb ik ze nog de fijne kneepjes van het vak geleerd.

Het voordeel van het grote aantal snowboardleraren was zeker dat we echt goede kwaliteit konden bieden. De groepen waren zelden groter dan 5 man waardoor iedereen meer dan genoeg persoonlijke aandacht van de leraar kon krijgen. Daarnaast hadden we zoveel groepen onderweg dat het altijd mogelijk was om getalenteerde beginners door te laten stromen naar een hogere groep. Heel bijzonder was toch het verhaal in de eerste werkweek. Ik had die week een gevorderden groep met twee Nederlandse zussen (die ik vorig jaar ook al les gegeven had), een Nederlandse meid, en drie volwassen Engelsen. De dag na mijn laatste les met hun zag ik die hele groep compleet met vrienden die bij Wesley in de lesgroep zaten samen snowboarden. Diezelfde middag waren ze met z’n allen aan het feesten in de apres ski tent Yeti Bar. Dat was wel voor de eerste keer dat ik zo’n teambuilding heb meegemaakt in mijn lessen. Veel hoefde ik er niet voor te doen, deze groep ging uit zichzelf met elkaar om, terwijl het vaak voorkomt dat je als leraar alle gesprekken op gang moet laten komen.

Veel sneeuw hadden we aan het begin van het seizoen al niet, maar op eerste kerstdag begon het ook nog eens tot de bergtoppen te regenen. Ik had die dag geen lesgroep meer en had het na een uur al snel weer gezien en ging weer met de lift naar beneden. Gelukkig werd het die middag kouder en viel er die nacht nog wel een goede 20 cm nieuwe sneeuw. En ook de afgelopen twee nachten is er elke nacht 10 cm nieuwe sneeuw gevallen. Maar het is nog steeds wachten op de grote sneeuwval, die ondertussen heel europa al getroffen heeft. Gelukkig is het sinds het regen debacle wel constant koud genoeg geweest en ligt er op de pistes een flinke laag kunstsneeuw naast de gevallen echte sneeuw.

Op eerste kerstdag zijn we ’s avonds met de Nederlandse leraren uit eten geweest in Laimach. We waren met z’n vijven; Wesley, Stanley, Astrid, Cathy en ik. 30 December was het weer eens tijd voor de Vorsilversterparty in Ramsau, compleet met fakkeltocht, dit jaar weer door onze skischool gelopen. Alle fakkels zijn uiteindelijk heelhuids naar boven geklommen en hebben tezamen de 10 van 2010 gevormd op het weiland naast de kerk van Ramsau. Ook de vuurwerkshow was weer geniaal dit jaar, en zoals Xavier dat zo mooi zei: Thuis vindt je dat soort shows zonde van je belastinggeld, maar dit heeft ons (buitenlandse leraren) helemaal niets gekost.

De volgende dag kwam Margret voor 5 dagen naar het Zillertal. Dat ging nog niet zonder slag of stoot; wederom was het op de landingsbaan in Innsbruck te mistig om te kunnen landen. Het vliegtuig had eerst een tijdje boven Innsbruck rondgevlogen en daarna één keer geprobeerd te landen maar deze poging werd geannuleerd. Na een korte pauze in München kon het vliegtuig gelukkig wel in Innsbruck landen. Oudjaarsdag zijn we lekker uit eten geweest bij Don Camillo, en ook de overige dagen die we in Gasthaus Hofer in Zell am Ziller verbleven hebben we heerlijk gegeten. Zondag is Margret nog naar Gerlos gegaan om een kijkje te nemen in de Kidsclub waar ze de afgelopen twee seizoenen gewerkt heeft. Ook voor mij voelde dat weer net als vroeger toen ik de gerlospass omhoog reed om Margret weer op te halen na mijn werk.

Zo, voorlopig heb ik jullie wel weer genoeg informatie gegeven. Toen ik gistermiddag begon schreef ik nog dat ik nu een wat rustigere periode zou krijgen. Maar toen ik vandaag na een lekkere vrije dag snowboarden met collega’s nog even een biertje ging halen in de Yeti Bar, stonden opeens Peter-Jan en Arjen Gieze achter me. Daarover later meer, dan ook met foto’s van mijn vrije dag van vandaag.

Tot dan,
Marco


  • 10 Januari 2010 - 10:04

    Margriet En Cor:

    Dat was een verrassing, Marco. Het kwam op als poepen en alles moest op het laatste moment geregeld worden door Arjen en Peter Jan. Maar het is gelukt. Een voordeel was natuurlijk dat de periode dat wij het geheim moesten houden voor jou erg kort was. Alle familie leden en ook Margret waren door ons ingelicht om het maar niet aan jou te vertellen. Des te groter zou de verrassing zijn.
    De jongens hebben het nog net getroffen met hun reis, want nu zondag morgen is het harde wind en sneeuw. Op de Waterweg sneeuwen wij al aardig in. Achter hekken en tuinwallen ontstaan al behoorlijke sneeuwwallen.
    Wij genieten van je uitgebreide verslagen en krijgen steeds meer zin om naar Hippach te gaan, maar het is straks zomaar 23 januari en dan komen wij eraan.
    Groet MAPA

  • 10 Januari 2010 - 20:34

    Niels En Marianne:

    Hey Marco,

    Zo te horen heb je het weer vreselijk daar. ;)En net op het moment dat je denkt wat rustiger aan te kunnen doen komen Arjan en PJ de berg weer onveilig maken. Voordeel is wel dat je nu wat sneller de apres-ski hits onder de knie krijgt.
    Hier alles ok, lekker winters de meiden vinden het geweldig! Van mij mag de sneeuw hier wel wat minder, de enige plek waar nog een beetje fatsoenlijk te fietsen valt is op het strand.

    Groeten van ons allemaal,veel plezier, hopelijk binnenkort veel sneeuw en doe de groeten aan die -stuur geld- gasten.

    p.s. Als je de teksten kent, stuur ze maar op, helaas zijn Y en F ook gek op apres-skihits.


  • 18 Januari 2010 - 08:13

    Ameranda:

    hallo marco en margret even lekker met ze tweetjes hoe is je reis ge gaan ? margret veder weet ik nis te schrijfen ik mis wel een koek eter ik hoe alles over veel pleizier daar tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hippach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Here comes the sun

12 Februari 2010

Het familiebezoek

31 Januari 2010

Visite, Visite, Visite

09 Januari 2010

En toen was er rust… of toch niet?

19 December 2009

Sau Kalt!!!
Margret en Marco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 34146

Voorgaande reizen:

15 December 2008 - 20 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: