De laatste dagen en de verjaardag - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu De laatste dagen en de verjaardag - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen en de verjaardag

Door: Margret

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

09 April 2009 | Nederland, Den Burg

De laatste dagen in Gerlos zijn ook net als alle andere dagen voorbij gevlogen. Om mijn verjaardag te vieren heeft Marco 3 dagen bij mij in Gerlos gelogeerd. Tevens heb ik van hem 3 prachtige ringen gekregen die hij in Innsbruck gekocht had terwijl ik daar op een terrasje zat te wachten.

Op mijn verjaardag zijn we samen heerlijk uit eten geweest in de Jagerstuberl, een gezellig restaurant in Gerlos waar je lekker kan eten. Bij de medewerkers was het bekend dat ik mijn verjaardag vierde. Bij het opdienen van het dessert met vuurwerk riep Martin (de eigenaar) iets te hard dat ik jarig was, waarop alle aanwezigen, vooral Nederlanders voor mij begonnen te zingen.

Eigenlijk stond de laatste week wel een beetje in het teken van verjaardag vieren en afscheid nemen. Want ik heb ook nog een avondje met mijn collega’s wat gedronken, een keer gegeten met mijn huisgenoot Bianca en ook in haus Bergfried met Franz en Herta iets gedronken.

Ter gelegenheid van mijn laatste werkdagen heeft de chef van het restaurant boven bij de Kidsclub er voor gezorgd dat er wat lekkers op het menu stond. Wuchteln met vanillesaus, ik lust het graag het is een soort brooddeeg met jam in het midden met vanillesaus. Ik heb het recept mee gekregen, misschien is het iets voor Bakker Timmer.

Dinsdag 31 maart heb ik mijn spullen gepakt en Gerlos verlaten, de laatste nachten heb ik bij Marco geslapen. Woensdags was het heerlijk weer, zonnig en zomers warm. Nog wat laatste inkopen gedaan in Mayrhofen en samen met Marco na het werk op een terrasje gezeten. In september, wanneer wij vakantie hebben zullen we nog een paar dagen naar Oostenrijk gaan om een kijkje nemen, hoe alles eruit ziet in de zomer zonder sneeuw.

De volgende dag met de trein een bus naar het vliegveld in Innsbruck ook dat ging allemaal voorspoedig. Om half 4 was ik geland op Rotterdam Airport, waar Cor en Magriet mij stonden te opwachten.. Voor degene die de meeste reacties heeft gezet is er tevens een kleine presentje geregeld.

• 10 April 2009 - 09:23

Antonina:

Hee wat goed , wat leuk al die verrassingen en etentjes en afscheid enzo. WAs vast een intensieve week maar wel erg leuk als afsluiting. Maargoed ik ga weer aan het werk, zit onder werktijd te mailen, foei ;-)