Het eind is in zicht - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu Het eind is in zicht - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

Het eind is in zicht

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

21 Maart 2009 | Oostenrijk, Hippach

Het eind van ons verblijf in Oostenrijk komt steeds dichterbij. Zelf zal ik (Marco) waarschijnlijk tot 15 of 17 april blijven, dat is afhankelijk van het werkaanbod en de sneeuw- en weersomstandigheden in de laatste week dat de skigebieden open zijn. Margret daarentegen is al écht begonnen met aftellen, zij gaat al op 2 april terug naar Nederland.

Margret had een mondelinge afspraak met TUI tot en met 15 april maar vanwege onduidelijke redenen heeft ze eerst een contract tot en met 31 maart gekregen en ondertekend van de Zwitserse organisatie waarmee TUI samenwerkt. Meerdere malen heeft Margret navraag gedaan naar het nieuwe zomercontract tot en met 15 april, maar zonder gevolg. De organisatie en communicatie bij TUI was al vaker slecht geweest deze winter, zo hebben Margret en Serena ook allebei een keer hun loon niet op tijd ontvangen. Nadat Margret TUI had gemeld dat ze het nieuwe zomercontract niet meer ging tekenen kwamen er nog slappe excuses dat het nieuwe contract onderweg was en al opgestuurd naar Michi’s Skischule en naar Nederland, maar dat bleek totaal niet het geval.

Precies op het moment dat Margret wegens het uitblijven van het nieuwe zomercontract begon te twijfelen of ze nog langer mocht en wilde blijven kwam er een verrassend sms’je uit Nederland. Marleen vroeg daarin of Margret interesse had in een vacature voor de buitenschoolse opvang van de Olmenhoeve in Den Burg. Hierdoor werd de keuze voor Margret wel erg gemakkelijk gemaakt en heeft zij besloten om het nieuwe contract niet te gaan tekenen. Op 6 april begint ze 3 dagen per week te werken bij de Olmenhoeve en ze hoopt daarnaast te blijven werken bij Bakker Timmer maar dan minder uren dan voorheen.

Het contract van Serena liep al op 15 maart ten einde , vanaf nu moeten wij het helaas zonder haar doen in de kidsclub. Als afsluiting zijn de dames uit eten geweest, vlees en kaasfondue stond op het menu en alles werd betaald met het fooiengeld van afgelopen seizoen.

Annette, Edo en Pjotr zijn twee weken op vakantie geweest in Königsleiten, vlakbij Gerlos. Ondertussen zijn ze alweer onderweg terug naar Nederland, of ze zijn zelfs alweer terug op Texel. Op een zaterdag ben ik een dag met de familie wezen skiën in het skigebied van Königsleiten en omgeving. Pjotr wist natuurlijk alle mooie schansen en bospaadjes daar te vinden die ik dan natuurlijk ook moest nemen. Afgelopen donderdag kwamen Annette en Pjotr een dag skiën in Mayrhofen. Edo was niet meegekomen omdat hij een paar dagen eerder ongelukkig op zijn videocamera in zijn jaszak was gevallen en daardoor zijn ribben gekneusd had. Gelukkig was ik die ochtend vrij en kon ik zodoende eerst de makkelijke pistes laten zien en daarna de bospaadjes en het funpark van mijn skigebied. Dat was voor Pjotr wel een succes, hij wilde elke lift die we gedaan hadden na afloop nog een keer doen. Na afloop werd het nog mooier, want we gingen gezamenlijk naar de Arena Coaster in Zell am Ziller. Dit is een combinatie van een rodelbaan en een achtbaan, nadat je met je sleetje een heel stuk de berg op bent getakeld ga je met een bloedgang over een rails met verschillende scherpe bochten naar beneden waarbij je zelf je snelheid kan bepalen door eventueel bij te remmen. Maar aangezien Pjotr niet bang was en de snelheid alleen maar mooi vond gingen we de laatste keer helemaal zonder te remmen naar beneden.

Het skigebeid van Mayrhofen heeft wederom het nieuws gehaald, deze keer geen skischool maar een bergrestaurant. Het deze zomer nieuw gebouwde Checkpoint brandde volledig af nadat er rond 15.30 een brandje ontstond bij de ventilatoren in het plafond. Voor de brandweer was het moeilijk te redden, ten eerste duurt het even voordat alle brandweerlieden en het benodigde materiaal met de liften en pistenbully’s bij het restaurant was aangekomen en daarna was de brand lastig te blussen omdat de vuurhaard zich tussen het dak en het plafond bevond. Daarnaast was het vanwege de sterke mist onmogelijk om de blushelikopter in te zetten. Voor de eigenaar is het helemaal lullig, want voordat hij met dit bergrestaurant begon had hij al een Gasthaus in het Zillertal, die volledig getroffen werd door een steenlawine. In beide gevallen is er trouwens gelukkig alleen maar materiële schade ontstaan. Voor foto’s en meer betrouwbare informatie (mijn informatie heb ik van lokale Oostenrijkers, misschien heb ik ze ergens verkeerd verstaan) http://tirol.orf.at/stories/348879/

Ondanks dat er in een bespreking met de skileraren werd verteld dat er een paar hele rustige weken zouden komen waarin we zelf een beetje vakantie konden vieren en aan ons ‘eigenkönnen’ konden werken heb ik tot nog toe in maart nog behoorlijk gewerkt. Dat komt voornamelijk omdat ik nu nog maar de enige vaste snowboardleraar ben, ik krijg eigenlijk alles wat er komt. Er zijn voor het begin van de week nog wel een paar andere leraren, maar die werken alleen als het echt nodig is. Maar veel werken is hier bij de skischool totaal geen probleem, het werk bevalt me nog steeds goed en stiekem heb ik het geld nodig voor het verjaardagscadeautje voor Margret.

Tot snel, voor Margret zelfs in levende lijve!!!

• 21 Maart 2009 - 22:38

Corry Z.:

Hallo daar,
    Leuk nieuws voor je Margret, dat Marleen je nog niet vergeten is, zo zie je maar hoe het kan gaan.
    En dat Marco nog lekker bezig is klinkt ook goed.
    Margret tot over 1,5 week, groetjes van Corry

• 22 Maart 2009 - 08:53

Ameranda:

ik den blij als het 2 april is jammer voor Marco dat jij nog moet blijven ik had jou ook graag op Texel weer gezien maar jullie kennen eerst nog samen de verjaardag vieren en doen we later wel op texel het beste en tot ziens ameranda

• 22 Maart 2009 - 18:51

Edo, Annette & Kids:

Hallo daar,

We zijn inderdaad goed aangekomen op Texel gistermiddag. Het werd uiteindelijk toch nog boot 16.30 uur door 3 files. Tot voor Oberhausen ging het als een speer maar daarna hebben we 2 keer file gehad in Duitsland vanwege ongelukken en nog een langdurige file in Nederland vanwege wegwerkzaamheden. Maar verder een prima reis en Pjotr zat lekker achterin dvd-tjes te kijken.

Veel plezier nog de laatste weken en Margret, alvast gefeliciteerd!

Groetjes,

Edo, Annette, Milou & Pjotr

• 23 Maart 2009 - 19:46

Margriet En Cor:

Hallo jongelui,
    Wij waren wat voorbarig met de gelukwensen aan Margret, maar dat is inmiddels geregeld. De datum is aangepast. Je reageerde wel snel, Margret. Zondag hebben wij de videobeelden van Annette,Edo en Pjotr gezien. Er ligt nog veel sneeuw daar bij jullie. De Arena Coaster was wel een succes, dat ging goed snel. Nog een paar weken en dan zien wij jullie weer op Texel.Nog veel plezier in de komende weken en een prettige dag woensdag.
    Groetjes MAPA

• 24 Maart 2009 - 08:31

Carla De Kroon:

Hoi Margret en Marco,
    Eindelijk een berichtje van mij,het gaat nu al weer snel dat Margret naar huis komt.Wat leuk dat je bij Marleen kan werken,maar bij ons ben je ook nog steeds heel welkom!
    Voor woensdag een heel prettige dag en alvast Van Harte Gefeliciteerd
    .Groetjes en tot ziens Carla

• 24 Maart 2009 - 21:48

Frank En Liesbeth:

Margret, van harte gefeliciteerd met je baan bij de Olmenhoeve. Je hart ligt toch echt in de kinderopvang! En morgen jarig, wij klinken er straks alvast maar op: Geluk en gezondheid!

Liefs en tot gauw!

• 25 Maart 2009 - 09:55

Hennie En Jaap:

Hallo Margret en marco
    Margret gefeliciteerd met je verjaardag.Ja de 4 maanden zijn alweer voorbij.Wij hopen van de zomer weer een keertje bij jullie te komen
    Groetjes
    Jaap en Hennie

• 25 Maart 2009 - 11:59

De Kooijmannnen:

Van harte gefeliciteerd.
    Je bent inmiddels 27 jaar geworden begreep ik op je Hyves. Een hele leeftijd alweer (ik wou dat ik het al was).
    Binnenkort moeten we dat maar even vieren. Tot ziens en groetjes,

BertvanNel

• 30 Maart 2009 - 21:42

Corry Z:

Hoi Margret,
    Lekker inpakken en wegwezen. Laat de boel de boel, het komt vanzelf naar je toe, ha,ha.
    Maar eerst nog lekker 2 daagjes samenzijn, goede reis terug. Groetjes van Corry

• 04 April 2009 - 07:23

Ameranda:

nauw ben je daar helemaal aleen we zien er ook naar uit dat je weer op texel bent ameranda