Hele bunder nieuwe foto's - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu Hele bunder nieuwe foto's - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

Hele bunder nieuwe foto's

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

25 Februari 2008 | Oostenrijk, Gerlos

Geniet van de vele nieuwe foto's bij dit bericht. Afgelopen weken zijn er veel foto's door Cor genomen, onder andere van Marco tijdens zijn lessen en van Margret met haar collega's in de creche.

Daarbij ook een foto van Haus Fanny, het onderkomen voor Ameranda, de moeder van Margret, tijdens de paasvakantie.

Vanaf afgelopen zaterdag is het hier veels te warm geworden. Op de foto was de temperatuurmeter van onze auto nog een beetje van slag door de scherpe zon (in Nederland hebben we dat nog nooit meegemaakt), maar de temperatuur liep zaterdagmiddag toch zeker op tot 16 graden. Met zwembroek en t-shirt zaten we die middag samen in de zon. Het is nu wel een beetje afgekoeld, maar de sneeuw verdwijnt op deze manier wel snel. Gedurende deze week komt er weer nieuwe neerslag, boven de 2000 meter zal er zeker sneeuw gaan vallen, daaronder wordt het spannend, afhankelijk of de neerslag overdag of 's nachts vallen gaat. We kunnen niets anders doen dan afwachten. Ik moet nu al mijn complimenten geven aan de Mayrhofner Bergbahnen voor het optimaal behouden van de sneeuwlaag op de piste. Elke ochtend liggen de pistes er toch weer strak bij en zijn ze bovendien van een laag kunstsneeuw voorzien.

Deze week is het bij de skischool weer behoorlijk aanpoten. We hebben allemaal groepen van 10 tot 12 mensen, bijna allemaal Nederlands. Morgen hebben velen hun derde en laatste lesdag, dus vanaf dan zullen de lessen weer wat gemoedelijker zijn.

Zondag ben ik langs geweest bij het hotel waar de groepsreis van Marcel Verbeek zit. Met deze groep ging ik de afgelopen jaren altijd mee als snowboardleraar. Het was wel leuk om nog meer bekenden te zien, bijna elke week is er iemand in de buurt die we goed kennnen. Over een halve week komen Edo, Annette, Milou en Pjotr ook alweer deze kant op, later Ameranda en daarna is ons avontuur hier alweer bijna afgelopen. De eerste week in April, de laatste week dat de skigebieden geopend zullen zijn, is Margret al vrij. Dus dan zal ze zeker een keer de lange latten onder (moeten) binden. Voor die tijd gaan we gewoon nog niet terug naar Nederland.

En hoe is het weer in Nederland?

Ps. de honderste reactie op deze site wordt beloond met een Oostenrijks presentje.

• 25 Februari 2008 - 20:21

Corry Z:

Hoi Marco,
    Lees ik het goed dat de eerste reactie over het weer een Oostenrijkse Schnapsje krijgt!!!
    Nou hier het weerbeeld van Nederland, vandaag mooi weer en geen wind en buiten is het nu 7.4 graden, ook best wel warm overdag (ziezo dat is snel verdiend!!!)
    Leuke fotos's van jullie activiteiten, en je vader was idd aso-bruin, pfff. Eigenlijk wel om jaloers op te worden.
    Veel plezier met die drukke Nederlanders, en feest er nog maar op los, groetjes aan Margret, Corry

• 25 Februari 2008 - 20:21

Corry Z:

Hoi Marco,

• 25 Februari 2008 - 20:23

C Z:

Hmm zo haal ik de honderd ook nog wel, sorry

• 25 Februari 2008 - 20:27

Edo, Annette & Kids:

Leuk die foto's!
    Hopelijk valt er inderdaad nog wat sneeuw bij na deze warme week maar bij voorkeur niet alles op onze heenreisdagen (vrijdag en zaterdag) want met 30 cm sneeuw op de Duitse autobaan hebben we al een keer te kampen gehad en dat is geen pretje....
    Het weer in Nederland is ook warm. Gisteren en vandaag was het ook hier volop lente. Verder in de week wordt het ook in Nederland wisselvalliger en geleidelijk aan minder warm.
    Pjotr en Edo hebben nu nog de griep maar hopelijk zijn ze voor vrijdag a.s. hersteld en hebben ze Milou en mij niet aangestoken!
    Tot zaterdag a.s.!

Groetjes,

Edo, Annette, Milou & Pjotr

• 25 Februari 2008 - 20:30

Corina:

Hey! Is goed dat Oostenrijks presentje!
    Ik moet van Kaj melden dat je vast zat EK spullen kan kopen daar (voor hem) stuurt hij nog even een leuke foto van zichzelf!!!
    Bye, Corina

• 25 Februari 2008 - 21:04

Margret:

Moet Kaj er maar voor zorgen dat hij de 100e reactie plaatst!!

• 26 Februari 2008 - 11:44

Antonina:

Ik doe ook een poging naar de 100e reactie. Alles voor een authentiek presentje :)
    Alles goed daar zo te lezen, volgens mij zie je je fam daar meer dan in Ned haha.

• 26 Februari 2008 - 14:51

Gemma:

Ik ben nr. 86 ha haaa.
    Leuk dat jullie het nog steeds zo naar je zin hebben. Missen jullie ons nog een beetje? Denk het niet he, ha ha. Nou geniet nog maar ff daar. Voor je het weet zit je weer in het natte kikkerlandje.

• 26 Februari 2008 - 21:32

Ameranda:

i k heb niet zoveel nieuws wat zien jully er goed uit zeker echt vac. ik wil ook in de zon zitten als ik er ben moet dan wel mooi weer zijn maar ik zal de honden missen groete ameranda

• 27 Februari 2008 - 20:16

ik ga voor de 100 :)
    leuke foto's

• 29 Februari 2008 - 17:54

Patty:

Kom op mensen na mijn mailtje nog 11 mailtjes, en we weten wie gewonnen heeft, ik ben altijd errug nieuwsgierig dus mailen maar

• 29 Februari 2008 - 17:54

nog maar 10 het wordt spannend

Patty :

nu wordt het echt aftellen

• 29 Februari 2008 - 17:56

Patty:

kom op vrienden en kennissen waar blijven jullie

• 29 Februari 2008 - 17:58

• 29 Februari 2008 - 17:58

0 dus 100 Yeh gewonnen

• 29 Februari 2008 - 18:06

Patty :

krijg je als je niks te doen hebt, maar ik vind het wel een uitdaging om de 200ste te worden, heb ik nu even geen tijd voor. Hoorde op de radio dat er waarschijnlijk nog maar een vliegtuig beschikbaar wordt gesteld voor de gipsvluchten. Vooral ook door de sneeuwomstandigeheden. Op de radio werd gezegd dat na drie uur de sneeuw erg waterig is en de volgende dag dus ijs en er geen nieuwe sneeuw valt. Hoe is de sneeuwconditie bij jullie?
    Ben benieuwd als Margret straks op de latten staat hoe ze het vind, en natuurlijk vastleggen voor het thuisfront.
    Vanavond gaat het hier stormen. Als er geen ongelukken mee gebeuren hou ik daar wel altijd van. Ik las van onze CZ correspondent dat het daar ook gaat stormen, en bij jullie?
    groetjes en tot de 200ste mail

• 29 Februari 2008 - 19:41

Margriet En Cor:

Hallo Luitjes,
    Wij zijn nu bijna al weer een week thuis,het lijkt trouwens al veel langer. Het is nu vrijdagavond en Annette en Edo zijn met de kinderen onderweg naar jullie. Hier begint het al behoorlijk te stormen.
    Wat een leuke verrassing vanavond in de Texelse Courant!! Jullie weblog werd vermeld en zij hebben er een leuke samenvatting van gemaakt.
    Veel plezier daar en de groeten aan jullie allemaal van MAPA

• 04 Maart 2008 - 09:21

Marcel, Dsandra En J:

hoi marco en margret.

leuk jullie weer gezien te hebben. we zijn echt niet jalours of zo!
    wij hebben echt poepie mazzel gehad. de laatste dag wat sneeuw en in het dal wat spetters. ik heb begrepen dat in het weekend de liften niet hebben gedraaid. tijdens de reis terug veel wind, maar daar had johnie géén probleem mee. de spiegel wel, die was omgeklapt. ook in nederland heel veel wind gehad. we hadden mooi tijd genoeg om de spullen uit te laden. wel hadden we de laatste boot (09.30). vanwege de harde storm en en springtij, is de rest van de dienst vervallen en is die pas na 15.00 uur weer hervat. we hadden dus niet later moeten komen. keep on going. jullie stekkie in de volmolen ziet er al best aardig uit. wat een luxe om daar straks de boel te gaan inrichten. wonen op hoogte.
    tot in den burg

• 06 Maart 2008 - 20:31

Hey luitjes!

Marco, ik heb je moves gezien op de video van pa! WAANZINNIG wat een Jumps echt heel gaaf om dat te zien. Leuke foto's ook van je klassie enzo. En Jeeeeeemig wat zie je bruin vent. Jullie 'loveshack' ziet er strak uit zeg, geinig uitzicht hoor! Hebben jullie al wat zin om terug te komen of bevalt het wel daar in de oosterijkse sneeuw en zon. Hebben jullie de Familie kooiman al gespot? Hier is alles oke, de griep heeft ook hier huisgehouden en we hebben net een week vrij met de kinderen achter de rug, dat was erg leuk. Nog een leuk tochie over het eiland gefietst, de super sunday, 90 km op de mtb, zoveel mogelijk onverhard, en een groot deel door de eyerlandsche bagger. Misschien hadden jullie er al wat van gelezen of gehoord. Ook stond afgelopen zaterdag de haven nog een keertje dik onder water en we zijn we even bij Tineke en Ruud wezen kijken. Hele rare kijk hoor als je door de deur naar buiten kijkt waar voor een paar planken gewoon een dikke meter zeewater staat!
    Ineens besef ik dat we beter dit berichtje per woord hadden kunnen sturen om een oosterijks presentje binnen te halen maar laten we dat nu maar vergeten of toch.....

• 06 Maart 2008 - 20:32

Groetjes

• 06 Maart 2008 - 20:33

uit

• 06 Maart 2008 - 20:33

de

• 06 Maart 2008 - 20:34

Koog :))

p.s. Hoeveelste zijn we nu eigenlijk?

• 18 Maart 2008 - 18:47

Sam:

hai,hai Leuke foto's hoor!
    tot over een paar weken.
    Groetjes Sam