Plaatselijke bekendheid en plaatselijke gladheid - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu Plaatselijke bekendheid en plaatselijke gladheid - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

Plaatselijke bekendheid en plaatselijke gladheid

Door: Marco en Margret

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

13 Maart 2008 | Oostenrijk, Gerlos

De laatste weken zijn begonnen, stiekem beginnen we al af te tellen. Margret hoeft nog maar twee weken te werken en dan heeft zij nog een weekje vrij en eindelijk tijd voor een ski cursus. Marco werkt nog drie weken, maar tijdens de laatste week zal hij ook nog genoeg vrij hebben. Kan hij ook aan zijn ski vaardigheden werken. Dus nog twee weken werken en dan een beetje vakantie voor ons.

Ook hier hebben wij last van storm gehad, waardoor het skigebied gedeeltelijk of helemaal gesloten werd. In Gerlos worden tijdens winderige dagen geen voetgangers omhoog gelaten met de gondellift, wat betekent dat de crèche ook gesloten blijft. Altijd lekker een extra dagje vrij in de week. In Mayrhofen gaat het lang goed met storm, de liften die niet helemaal naar de top gaan liggen behoorlijk in de luwte. Toch hebben we op een zondag ook meegemaakt dat het skigebied de hele dag helemaal gesloten bleef. Net op de dag dat alle mensen net zijn aangekomen en klaar staan voor hun eerste ski- of snowboardles. In het dal stond geen zuchtje wind, de zon scheen, dus niemand begreep er iets van en iedereen kwam op de leraren af voor uitleg. Lekkere chaos dus. Na langer dan een uur wachten mochten we definitief naar huis.

Na de week dat de groepsreis van Marcel Verbeek hier was zijn Annette, Edo en de kinderen aangekomen. We zijn samen nog langs geweest bij Marcel, Sandra, Julian en alle anderen die daar gezellig zaten te borrelen na het avondeten. Marco heeft die week na zijn werktijden veel samen geboard met bekenden van die groep. Op vrijdag had hij zelfs vrij en werd het funpark weer eens gecheckt. De zaterdag erop zaten we ’s avonds al in het chalet van Annette en Edo in Königsleiten. Kon Marco meteen samen sleeën met Milou en Pjotr op die meesterlijke slee die ze mee hadden genomen. Afgelopen week is Marco op zijn vrije middag ook nog samen met Annette en Edo wezen skiën in Gerlos, Königsleiten en Hochkrimml. De kinderen zaten die week nog op skiles. Morgen (ondertussen vandaag) komt de familie het skigebied van Mayrhofen & Hippach onveilig maken. Hopelijk heeft Marco de tijd om met ze mee te gaan. (helaas niet, weinig geluk vandaag)

Dan de titel van dit bericht; een paar weken geleden stond onze weblog in de texelse courant. Ze konden zelf de krant waarschijnlijk niet volschrijven dus plakten ze onze teksten er maar in. Heeft iemand een idee hoe ze op onze site zijn gekomen?
Vorige week was Marco hier in Gerlos geweest en ging hij ’s avonds laat met de auto terug naar Hippach. In Gerlos sneeuwde het en omdat het al laat op de avond was (weinig verkeer) werd die sneeuw niet van de weg geruimd. Desondanks was er helemaal niets aan de hand, Marco kan de weg ondertussen dromen en weet dus precies waar extra voorzichtig te rijden. Toen Marco bijna in Hainzenberg was aangekomen, een plaatsje halverwege, 300 meter lager liggend dan Gerlos, sneeuwde het nog steeds maar de sneeuw bleef niet meer op de weg liggen. Nog steeds geen problemen totdat de auto uit het niets in een bochtencombinatie begon te glijden. De eerste bocht naar rechts had Marco nog ruimte om te corrigeren maar het was zo glad en steil naar beneden dat de volgende bocht naar links, die er kort op volgde een te grote uitdaging bleek. Insturen hielp niet, de auto gleed over zijn voorwielen recht op de vangrail af. Marco probeerde de snelheid en de schade nog zo veel mogelijk te beperken, uiteindelijk schampte de rechtervoorkant van de auto de vangrail op wandeltempo. Een zachte klap, maar de blikschade is toch nog behoorlijk. Blijkt dat zo’n vangrail niet bepaald mee werkt. Na de klap ging Marco even de schade bekijken en toen merkte hij dat het wegdek helemaal beijzeld was. Na Hainzenberg was de weg weer helemaal droog en veilig. De omstandigheden kunnen blijkbaar plaatselijk flink verschillen.

Dan sinds vrijdag 7 maart hebben wij dan eindelijk de sleutel van ons penthouse, Bert heeft namens ons de sleutel in ontvangst genomen. Bert is erg enthousiast over onze nieuwe woning, wij zijn zelf natuurlijk ook erg nieuwsgierig maar we moeten nog even geduld hebben om het te kunnen zien. Terwijl wij hier de weken aftellen wordt ondertussen de keuken geplaatst, de vloer gelegd en het laatste schilderwerk wordt gedaan.

Servus!!!

• 13 Maart 2008 - 18:12

Margriet En Cor:

Gelukkig valt de schade aan de auto ons erg mee, het is natuurlijk wel zonde. Maar dit is nog wel te herstellen, en beter dit dan dat jezelf letsel zou hebben op gelopen. Ik ( Cor ) heb inmiddels Marcel bij toeval gesproken op de horeca beurs in de sporthal. Ook zij vonden het erg gezellig dat Marco af en toe langs kwam. Ook Marcel wist al van de glijpartij met de auto, zo zie je maar de wereld is klein en het nieuws vliegt over Texel.
    Wij wensen jullie nog veel plezier de laatste paar weken en alle twee succes met het skien. Het zal je meevallen hoe snel je het weer oppakt, Marco. Al denk je zelf van niet. Wij horen het wel.
    Groetjes MAPA

• 14 Maart 2008 - 09:41

Bert:

Wat mij betreft blijven jullie nog een hele tijd weg want het is best een leuk gevoel om beschikking te hebben over een Penthouse.

• 23 Maart 2008 - 07:23

Patty:

Gelukkig is het maar blikschade, wat natuurlijk wel vervelend is. Nog veel snowboard plezier de laatste weken. Hier lijkt het ook wel winter, koud flinke wind en veel hagelbuien en natte sneeuw. Valt er nog veel nieuwe sneeuw bij jullie?
    groeten Patty

• 26 Maart 2008 - 21:46

Corry Z:

Margret veel succes met je eerste ski-lessen, want je kunt ons straks niet wijsmaken dat je niet op die lange latten hebt gestaan, terwijl je 5 maanden de tijd hebt gehad, toch!!!
    We hebben er nog niks over gehoord, dat betekend natuurlijk dat je druk bezig bent op die helling.
    Enne Marco, haal je die bruine schoenpoets nog van je gezicht als je terug komt, ha,ha, groetjes van Texel.