Eerste bericht uit Oostenrijk - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Oostenrijk - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Oostenrijk

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

20 December 2008 | Oostenrijk, Hippach

We zijn al een paar dagen in het Zillertal, Oostenrijk. De heenreis is heel soepel verlopen. We waren bijna op 1 tank van Texel naar ons hotel in Mühlhausen gereden. Maar 680 km met 50 liter benzine is ook vrij aardig voor de Peugeot.

Dinsdag arriveerden we al snel in Hippach. We zijn gelijk naar Landhaus Daum gereden en dat bleek de juiste keuze want hier was wederom een plaats voor mij (Marco) gereserveerd. Ik zit nu samen met Sergey in een andere kamer dan vorig jaar.
Al snel vervolgden we onze weg richting Gerlos. In Haus Bergfried werd Margret eerst naar een kamer begeleid die ze zou moeten delen met een skilerares. Bij het uitladen van de auto kwam Michi, de skibaas die het onderkomen voor Tui en dus voor Margret regelt voorbij rijden. Toen hij hoorde dat Margret geen eenpersoonskamer had gekregen werd dat meteen verandert. Margret heeft nu een gezellig knap kamertje in Haus Bergfried.

Woensdag zijn we allebei de berg opgegaan. Margret kon meteen Franziska helpen met allerlei klusjes. Meer dan acht kinderen hebben ze deze week niet gehad. Drie van deze kinderen waren vorig jaar ook al in de creche geweest. Zelf ben ik woensdag omhoog gegaan en heb ik (bijna) alle pistes weer gecheckt. Donderdagmiddag heb ik 2 uurtjes privé les gegeven.

Vanaf woensdagavond is het begonnen te sneeuwen. De sneeuw viel zelfs tot in het dal in Hippach op 600 meter. Sindsdien is het nog niet echt opgehouden met de sneeuwval. De eerste dagen was er boven op de berg amper meer sneeuw gevallen dan in het dal en terwijl het sneeuwde werd er volop kunstsneeuw gespoten. Daardoor waren de omstandigheden op de piste wat wisselvallig, ook omdat de pistes nog niet super geprepareerd werden omdat het zo rustig is. Vandaag was het echter een ander verhaal. Eenmaal boven gekomen bleek er ongeveer een halve meter nieuwe sneeuw te zijn gevallen. En dat terwijl er voor vandaag Schule Fahren op het programma stond. Zodoende hebben we vanochtend met 4 snowboardleraren tiefschnee gefahren. Af en toe was het zo diep dat je jezelf echt omhoog moest zwemmen of klauteren om weer uit de laag sneeuw te komen als je gevallen was.

We beschikken dit jaar niet meer over de luxe dat we makkelijk thuis kunnen internetten. Daarom kan het zijn dat het even gaat duren voordat we het volgende bericht schrijven. Dan zullen we de vernieuwingen in de skigebieden van Mayrhofen en Gerlos bespreken. De onderstaande foto’s zijn van gisteren, er ligt nu dus nog meer sneeuw hier in Oostenrijk!!

Heel veel groeten en hopelijk tot snel!!

• 20 December 2008 - 21:20

Ameranda:

heb het bericht gelezen wil wel wAT VAN jullie horen doe de groeten aan allen die ik daar ken kelly is nu in zijn eigen huis maandag verhuisen dan moet ik ook maar wachten hoe het met mall gaat tot lezen

• 21 December 2008 - 11:23

Margriet En Cor:

Gaat goed daar!! Laat het maar lekker sneeuwen, dan kunnen wij er straks eind januari van genieten. Dan mag de zon er wel weer schijnen net als vorig jaar. Wat een egoisten zijn wij toch, he.
    Vanaf komende week zal het lekker druk worden bij jullie in verband met de Kerstvakantie. Veel plezier en succes ermee. Margriet en ik zijn door jullie verhalen al helemaal in de stemming, de Oostenrijkse volksmuziek schalt weer door de kamer, de skikleding is waterdicht gemaakt en ligt al klaar en 's avonds wordt er weer druk gesprongen en knieen gebogen om de benen weer een beetje voor te bereiden voor het skieen.
    Jullie lezen het wel de stemming komt er lekker in.
    Nogmaals Prettige Kerstdagen en groeten vanaf de Hoge Berg.
    MAPA

• 21 December 2008 - 13:28

Marleen De Vries:

WAAA marco! als ik deze foto's zie begint er iets te kriebelen van binnen hahaha... het eerste jaar zonder wintersport, maar ik ga niet klagen want heb het hier echt super en wil niet liever dan hier blijven, maar eventjes snowboarden tussendoor zou wel leuk zijn:P. Nou jullie heel veel plezier en succes igg!

Groetjes marleen vanuit EILAT

• 21 December 2008 - 14:11

Antonina:

veel plezier en succes weer!

• 21 December 2008 - 18:04

Edo, Annette & Kids:

Hoi familie,

Wat een mooie plaatjes! En voor Marco volop genieten met veel verse sneeuw en nog heel weinig mensen op de piste. Lekker voluit gaan dus! Hebben jullie je mailadres al doorgemaild aan Alicia van de Kabelkrant? Dan kan ze een leuk stukje schrijven over hoe jullie de Kerstdagen vieren in Hippach/Gerlos.
    Tot snel!

Groetjes,

Edo, Annette & Kids

• 22 December 2008 - 09:04

Puck:

Hey Maribel en Marco, fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen daar! ik zal jullie zeker weer blijven volgen de komende tijd.
    Heel veel succes, plezier en werk ze. gezellige kerstdagen alvast! hele dikke knuffels

• 22 December 2008 - 12:54

Liesbeth:

Hoi!

Gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen. Berichten over noodweer enz. dus niet bij jullie.
    Verder ben ik heel verbaasd dat er nog maar weinig sneeuw was gevallen, want de Alpen (daar horen jullie toch ook bij?) en Noord Italië hebben juist als meters sneeuw. Het dorp Zermatt was zelfs afgesloten, de trein kwam er niet meer door!
    Voor jullie lijkt het al een beetje 'gewoon', lijkt het. Maar... het wordt nooit saai. Heerlijk genieten van de witte wereld. EEn goede jaarwisseling en 'Hals und beinbruch..' gezond er tegenaan!

Liefs, Liesbeth, Frank en meer.

• 24 December 2008 - 23:11

Corry Z.:

Hoi M&M,
    Een prettige kerst daar in de bergen.
    Groetjes van Corry

• 25 December 2008 - 17:55

Margriet En Cor:

Hallo,
    Op eerste Kerstdag stond er een heel leuk stukje over jullie op de Kabel TV.
    Bij ons wordt het nu ook kouder en ze verwachten dat er binnenkort al geschaatst kan worden.
    Nog prettige feestdagen verder en groeten van
    MAPA

• 26 December 2008 - 12:03

Gemma:

Hey Margret, werkt je gmail adres nog?
    Zo nee wat is dan jullie mailadres?

• 26 December 2008 - 15:06

Corina:

Hai!
    Nou klinkt lekker allemaal! Wij zijn inmiddels weer thuis. Kelly begon net te wennen! Thuis is ook weer lekker hoor! Kan ik jullie "normale" e-mail adres gebruiken?
    Laat ff weten,

Groetjes