Austrian Freeski Open - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu Austrian Freeski Open - Reisverslag uit Hippach, Oostenrijk van Margret en Marco Rijk en Kossen - WaarBenJij.nu

Austrian Freeski Open

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Margret en Marco

19 Januari 2009 | Oostenrijk, Hippach

Bij deze een korter bericht met meer foto’s omdat we op het moment weinig te vertellen hebben, alles gaat zijn gangetje hier met ons beiden. Afgelopen week was er hier in Mayrhofen het Austrian Freeski Open in het Vans Penken Funpark. De allerbeste Freestyle skiërs van Europa streden 3 dagen lang om het prijzengeld en de beste Oostenrijker mocht zich officieel Oostenrijks kampioen noemen. Vrijdag was de finale en na anderhalf uur privé les te hebben gegeven was ik (Marco) vrij. Zoals je op de foto’s kunt zien was het (alweer) lekker weer en was het niveau van de wedstrijd zeer hoog. Ik heb ook nog videomateriaal geschoten dus als ik me ooit nog eens mocht vervelen zal ik die ook online zetten.

Afgelopen Dinsdagochtend heb ik de eerste Fortbildungskurs op hoog niveau gegeven aan de andere snowboardleraren. Dus geen oefeningen meer voor beginnende snowboarders, maar wat intensievere bochttechnieken. Het was erg leuk om te doen, de andere leraren pikten het ook aardig snel op. Morgenochtend zijn we wederom allen present en staat de Carving Kippschwung op het programma. Tenminste, als het weer het toe laat…

De voorspelling voor morgen is namelijk neerslag; sneeuw op de berg en natte sneeuw of regen in het dal. Na een superlange periode dat heel Oostenrijk was bedekt door een hoog druk gebied met bijbehorende lage temperaturen en vele uren zonneschijn is er namelijk een stevige wind op komen zetten die de afgelopen dagen al verschillende wolken deed verschijnen. Door de wind zijn de hoger gelegen pistes erg ijzig geworden omdat de sneeuw er vanaf gewaaid is. Dus laat maar komen die nieuwe sneeuw, dat kan zeker nooit kwaad. En Tiefschnee fahren is ook een zeer mooie Fortbildungskurs!

Zaterdag zijn Tineke, Ruud, Max en Mirte aangekomen in Gerlos. Zelf had ik Zaterdag twee uur privé les gegeven om vervolgens samen met Margret naar het zwembad van Fügen te gaan. Daar waren mijn knieën na ruim een maand elke dag te hebben geboard wel eventjes aan toe. Dit seizoen heb ik veel minder spierpijn gehad dan de eerste maand van vorig seizoen. Alleen mijn vermoeide kniegewrichten verpesten mijn apres ski kunsten, haha.

Na het uitrusten in het zwembad zijn Margret en ik naar Gerlos gereden om de familie Bakker te bezoeken in hun grote en luxe appartement. We hebben in het appartement samen gegeten en bijgepraat. Max was helemaal klaar voor zijn eerste dag in de skiklas en we waren allemaal zeer benieuwd hoe hij het zou vinden. Zondag was ik toevallig ’s middags vrij en ben ik (ook vanwege de stormachtige wind) naar de crèche in Gerlos gegaan. Max vermaakte zich daar kostelijk en Margret had van de skileraren dat hij ook ’s ochtends tijdens de skiles het heel goed gedaan had. Mirte had ’s ochtends ook lief gespeeld en lag bij mijn aankomst heerlijk te slapen in het kinderbedje. Ik heb inmiddels van Margret gehoord dat het vandaag wederom heel goed gegaan is met Max en Mirte in de kindercrèche en met de skiles.

Geniet van de foto’s, tot snel, het volgende bericht zal voornamelijk over familiebezoek gaan want Cor en Margriet komen ook nog deze kant op.

  • 19 Januari 2009 - 21:31

    Liesbeth:

    Volgens Frank had het met mij ook zo af kunnen lopen: niet alleen een salto, maar MORTALE!
    Even ongecontroleerd -ouderwets - in volle vaart de piste af... dat past toch niet meer bij mijn leeftijd. Vééél te gevaarlijk. Af en toe denk ik er nog aan... gelukkig is het goed afgelopen. Van jullie kant gelukkig geen gebroken botten en voor de rest: geen nieuws is goed nieuws. Tot de volgende keer.


  • 19 Januari 2009 - 22:31

    Margriet En Cor:

    Wat een mooie foto's, wij zijn ook zeer benieuwd naar het video materiaal dat je daar geschoten hebt. Wij blijven maar gewoon zoveel mogelijk met 2 skies contact houden met de sneeuw, dan doen wij al gek genoeg.
    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Max en Mirte. Oma en opa komen zondag ook naar het Zillertal, en zijn benieuwd naar de ski kunsten van Max.
    Doe ze allemaal alvast de groeten en tot zondag in Hippach.
    MAPA.

  • 21 Januari 2009 - 17:44

    Corina:

    hai,
    Ziet er goed uit Marco (en blijven oefenen he!)
    Klinkt allemaal gezellig en leuk bij jullie.
    Gezellig wel zo je familie in de buurt denk ik? Tot later,
    Corina

  • 22 Januari 2009 - 11:22

    Marianne En Niels:

    Coole fotoos zeg! Wat springen die gasten hoog! En als je dan zelf naast die pro-schansen staat; whow..... Zo op de fotoos en net nog even op de webcam te zien nog steeds mooi weer. En.. Neuschnee. Dat was welkom. Succes met de fortbildungskurs en met die van bakker; groetjes aan allemaal.

  • 28 Januari 2009 - 19:39

    Ria Van Der Star:

    Wat een eng gedoe op die foto's.Ik hou het maar gewoon op schoenen op steen.Het is hier ook eens glad geweest en toen ging ik met de fiets onderuit.Had net brood gehaald bij timmer gelukkig viel ik op de kant waar het brood niet in zat.Mijn heup voel ik af en toe nog stenen geven niet mee.Als ik dan kijk naar al die sneeuw bij jullie dan vind ik het een mooi plaatje maar ben toch blij dat het niet op texel is.Groeten aan margret en het zou leuk zijn als ze ook eens contact gaf.Groeten en geniet van alles.

  • 01 Februari 2009 - 17:28

    Sjors:

    ha, het duurt dan wel 2 jaar, maar ik heb je blog nu dan toch ook gevonden.

    Goed bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hippach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Here comes the sun

12 Februari 2010

Het familiebezoek

31 Januari 2010

Visite, Visite, Visite

09 Januari 2010

En toen was er rust… of toch niet?

19 December 2009

Sau Kalt!!!
Margret en Marco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 34198

Voorgaande reizen:

15 December 2008 - 20 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: